Yulaflı Muzlu Sağlıklı Bir Kahvaltı

Herkese yeniden merhaba!

Instagram sayfamda görmediyseniz diye bir kez de buradan anlatayım, okul açıldığından beri her gün makyaj yaptığım için cildim bu ara biraz bozuldu, malum mevsim geçişiyle beraber havalar da soğuyunca cildim gerçekten berbat bir durumda.

Her gün okuldaki Nero'da kahve içmek, öğle yemeğini okulda sağlıksız yemeklerle geçiştirmek bana pek yaramadı.

O nedenle bu bir haftayı kendime detox haftası ilan ettim. Bildiğimiz detoxlardan değil tabi. Bir hafta boyunca makyaj yapmamaya, kahveyi yeşil çayla, kolayı suyla, geçiştirilmiş sağlıksız yemekleri de düzgün öğünlerle değiştirmeye karar verdim.

Malum okul sabahları erken uyanınca kahvaltı etmek zor oluyor. Kahvaltı etmeyince enerjim düşük oluyor, enerjim düşük olunca çekilmez bir insan oluyorum vs vs vs. Pinterestde denk geldiğim bu tarif problemimin çözümü oldu.



Görünüşü mükemmel olmasa da tadının çok güzel olduğuna emin olabilirsiniz.  Bu kahvaltıyı sevmemin üç nedeni var. Hem akşamdan hazırlanıyor, hem iki-üç porsiyon çıkıyor (yani üç gün boyunca tüketebilirsiniz) hem de çok doyurucu, uzun bir süre tok tutuyor.

Bu kahvaltı için ihtiyacınız olan malzemeler:

  • 1 tane muz
  • 1/4 bardak yer fıstığı ezmesi
  • 1 bardak yulaf ezmesi
  • 1 kaşık chia tohumu (isteğe bağlı)
  • 1/2 çay kaşığı vanilya ekstresi
  • 1 çay kaşığı bal
  • 1/2 çay kaşığı tarçın
Hazırlanışı için de önce muzu ezip sonra tüm malzemeleri karıştırıp buzdolabına koyuyorsunuz. İşte bu kadar basit :)

Dilerseniz sabah üzerine istediğiniz meyveyi kesip yiyebilirsiniz, ekstra bal dökebilirsiniz, nasıl isterseniz. Ben sade yemeyi tercih ediyorum. Ayrıca akşamdan hazırlamayacaksanız yemeden önce en az  üç saat buzdolabında tutmayı unutmayın. 

Şimdiden afiyet olsun!

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere :)

Share:

0 yorum