Yorgunluğu Gizleme Makyajı

Merhaba herkese,

2016 hedeflerim yazımda bahsettiğim gibi bu sene amacım uyku düzenimi yoluna sokmak ve saat 10 olmadan uyanmış olmak. Tabi benim gibi uyku düşkünü birinin de sebebi olmadan yataktan çıkması pek mümkün olmuyor. Uyanıp da salonda hiçbir şey yapmadan oturmak hiç ama hiç içimden gelmiyor. Bu yüzden son bir kaç gündür her sabah bir program yapıyorum. Sabahlarımı kahvaltı programları ile dolduruyorum.

Alışık olduğumdan erken kalkınca tahmin edersiniz ki gözlerim mor ve şiş, yüzüm soluk kısacası çok ama çok yorgun gözüküyorum. Arkadaşlarımla buluşunca onlara "yataktan yeni çıktım, ölüyorum yorgunluktan" izlenimi vermemek için de bu yorgunluğu yüzümden silip atmam gerekiyor. Bunun içinde en etkili yol tabiki de makyaj!


 Bu erken kalkma mücadelemde yorgunluğumu gizlemek için kendime bir makyaj rutini oluşturdum. Bu rutin bana daha canlı bir görünüm katıp yorgunluğumu gizlemekte çok iyi iş başarıyor. Bu yazımda sizlere yorgunluğumu gizleme makyajımı anlatacağım.

1. Adım: Gözler

Evden çıkmama olabildiğince az kala uyanmayı tercih ettiğim için detaylı bir göz makyajı yapmam pek mümkün olmuyor, zaten genelde geç kalan bir insanımdır daha da geç kalıp insanları bekletmenin bir anlamı yok. Bu yüzden uyguladığım göz makyajı sade ama yeterli oluyor.

Önce göz kapağımın tamamına damarlı görüntüyü almak ve makyajımın kalıcılığını arttırmak için MAC Paint Potlardan Painterly rengini sürüyorum. Siz bu noktada istediğiniz far bazını uygulayabilirsiniz.


Daha sonra göz kapağımın tamamına ten rengi bir far uyguluyorum. Göz kapağımın katlanma bölgesine açık bir kahverengi far uyguluyorum. Çok uzun olmayan bir cat eye eyeliner uygulayıp rimel sürdükten sonra da göz makyajımı bitiriyorum.



2. Adım: Cilt

Cilt makyajı için önce fondötenimi uygulayıp yüzümdeki solukluktan kurtuluyorum. Daha sonra göz altı kapatıcısı uygulayıp şiş, mor ve yorgun gözlerime veda ediyorum. Kullandığım göz altı kapatıcısının cilt tonumdan daha açık olmasını tercih ediyorum çünkü daha aydınlık ve uyanık bir görüntü sağlıyor. Bu göz altı kapatıcısını bir makyaj sabitleyici ile sabitliyorum.



Gelelim en önemli üçlüye, bronzer-allık ve aydınlatıcı. Bronzer ve allık cildinize renk katmak ve solukluğu bir tık daha almak için, aydınlatıcı ise yorgun görüntüden kurtulup parlak ve sağlıklı bir cilt görüntüsü kazanmanız için çok önemli. Bu aşamada herhangi bir kontür işlemi uygulamıyorum, amacım sadece cildime renk vermek.



3. Adım: Dudaklar

Dudaklarıma bir parlatıcı sürüp makyajımı bitiriyorum. Dudaklarıma parlatıcı sürmemin sebebi yüzüme daha fazla aydınlık ve ışıltı katmak. Bana göre bu aydınlık ve ışıltı uyanık görünebilmek için çok önemli. Kırmızı ve koyu ton rujların detaylı bir göz makyajı yapmazsam cildimi soldurduğunu düşünüyorum. Tabi siz bu noktada hangi ruju tercih ediyorsanız onu uygulayabilirsiniz.

Benim yorgunluğumu gizleme makyajım bu şekilde. Çok detay varmış gibi gözüksede bu makyaj maksimum 10 dakikamı alıyor. Bu makyajdan sonra ya saçımı düzleştiriyorum ya da az vaktim kaldıysa hemen tepeden bir at kuyruğu yapıyorum.

Siz yorgun olduğunuz günlerde nasıl bir makyaj tercih ediyorsunuz? Hangi ürünler bu tarz günlerde kurtarıcınız oluyor? Benimle yorumlarda paylaşırsanız çok ama çok sevinirim.

Yazılarımdan haberdar olmak için blogumu takibe almayı unutmayın! Bir sonraki yazıda görüşmek üzere :)

Share:

0 yorum