Günlük Kontür Rutinim (Sleek Kontür Kiti, MAC Cheek Pollen Allık)

Herkese ufacık bir aranın ardından yeniden merhaba!

Son bir senedir vloggerlar ve bloggerlar dillerinden düşüremedikleri kontür olayına başladılar. Kimi Angelina Jolie gibi elmacık kemiklerine sahip olmak için, kimi de burun şeklini değiştirmek için kontür yapmaya başladı. Kontür nasıl yapılır gibi detaylı bir yazı yazmayacağım çünkü youtube'da bu tarz bir video izlemeyenimiz kalmamıştır. Bu yazımda sizlere günlük kontür rutinimden ve kontür yaparken kullandığım ürünlerden bahsedeceğim. 




Ben günlük kontür rutinimde elmacık kemiklerimi belirginleştirmek, burnumu/alnımı vs. küçültmekten çok cildime renk vermeyi ve sağlıklı bir görünüm elde etmeyi amaçlıyorum. Cildime renk verirken tabiki de elmacık kemiklerimi biraz belirginleştirip burnumu inceltiyorum ancak eğer siz daha ağır bir kontür uygulaması istiyorsanız bu bahsedeceğim ürünler isteğinizi karşılamayabilir. Yazı boyunca daha ağır bir kontür uygulaması için de ürün tavsiyelerinde bulunacağım.

Makyajımı yaparken fondöten ve göz altı kapatıcımı uyguladıktan sonra kontür uygulamasına geçiyorum. Kontür uygulamasına önce bronzer ile başlıyorum. Ben Sleek kontür kitini "light" tonunda kullanıyorum. Fotoğrafta da görebileceğiniz gibi ürünün bronzerı ne çok soğuk ne de çok sıkcak alt tonlu. Açık tenliler için uygun bir ton. Kalıcılığı oldukça iyi, tozutma yapmıyor. Mat bitişli. Ürünü Real Techniques'in kontür fırçası ile uyguluyorum. Bu fırça, şekli sayesinde ürünü doğru çizgiye uygulamamı sağlıyor. Bronzer uygularken elmacık kemiklerinizin fazla aşağısına ürünü uygulamamanız önemli, yoksa komik bir görüntü ortaya çıkabilir.

Ben elmacık kemiğimin tam altından başlayıp kulak hizamdan ağız hizama doğru yanağımın ortasında duracak şekilde ürünü uyguluyorum. Burun ve alnımın iki kenarına da ürünü uyguluyorum.

Eğer ağır bir kontür uygulaması (yani yüz hatlarınızı tamamen değiştirecek bir uygulama) istiyorsanız cilt tonunuza biraz daha koyu kalacak bir bronzer tercih etmelisiniz. Aynı işlemi cildinize 3-4 ton koyu kalan bir göz altı kapatıcısı veya fondöten ile de yapabilirsiniz. Daha koyu bir ürün olarak the Balm markasının Bahama Mama bronzerına göz atabilirsiniz.




İkinci aşama ise allık.Normalde allık insanı değilimdir; ancak "aydınlatıcım neden belli olmuyor?" diye düşünürken aslında allığın ne kadar önemli olduğunu anladım! Eğer siz de youtuberlar gibi parıldayan bir cilt istiyorsanız kontür yaptığınız bronzer ve aydınlatıcınız arasına allık uygulamayı unutmayın. Ben MAC'in Cheek Pollen adlı allığını kullanıyorum. Ürün içinde sıcak alt tonlu kahverengilik barındıran bir nude. Çok doğal duran bir allık. Satin bitişli ve kalıcılığı çok iyi. Eğer siz de benim gibi pembe, turuncu duran allıkları sevmiyorsanız bu ürüne bir göz atın bence.

Rutinimi Sleek Kontür kitindeki aydınlatıcı ile bitiriyorum. Bu aydınlatıcı "vay be" dedirtmese de günlük kullanım için uygun. Kalıcılığının kısa olması ürünün eksisi. Ürün içinde sim barındırıyor ancak çok değil. Şampanya tonlu bir ürün. Bu aydınlatıcıyı ya parmağımla ya da Sephora'nın concealer fırçası ile uyguluyorum. Parmağımla uygulayınca daha iyi pigmentasyon aldığım için parmağımı tercih ediyorum genelde. Ürünü elmacık kemiklerimin üstüne, burnumun ortasına, kaş altıma ve dudağımın üzerine uyguluyorum. Aydınlatıcı olarak the Balm, MAC (pembe alt tonlu aydınlatıcılar seviyorsanız soft and gentle'a bir bakın) ve NARS markalarına göz atmanızı öneririm.

Üç ürünü de uyguladıktan sonra büyük bir pudra fırçası ile kontürümün keskin çizgisini yumuşatıyorum ve bu işlemi yaparken bronzerımı elmacık kemiğimin altına taşırmamaya dikkat ediyorum.

Benim kontür için kullandığım ürünler bu şekilde. Siz hangi ürünleri kullanıyorsunuz? Benimle yorumlarda paylaşırsanız çok sevinirim.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere :)

Share:

5 yorum

  1. MAC'in Cheek Pollen'in rengine bittim :) Çok güzel bir yazı olmuş canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok severek kullanıyorum! Çok teşekkürler :)

      Sil
    2. Ben de çok severek kullanıyorum! Çok teşekkürler :)

      Sil
  2. çok güzel, açıklayıcı bir yazı olmuş :) bende kontür yapmayı çok seviyorum, NYC'nin bronzerı şimdilik yeterli geliyor bana ama sleekin bu ürünü de aklımda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederiim :) eğer doğal bir kontür uygulaması istiyorsan çok uygun bir ürün, tavsiye ederiim

      Sil