Bakım Rutinim (Cilt)

Herkese yeniden merhaba!

"Bakım Rutinim" serime hoş geldiniz. Bu seride önce cilt bakım rutinimi, sonra duş ve duş sonrası  nemlendirici rutinimi en son da saç bakım rutinimi sizlerle paylaşacağım.

Bakım beni en çok dinlendiren günümün en sevdiğim zamanlarından biri. Hele mevsime uygun kokulu bir mum yakmışsam ve telefonumu bir kenara bırakmışsam yorucu bir günün ardından kafamı yeniden toplamamı sağlıyor. Ben bakımım sırasında günümün artı ve eksilerini değerlendirip neyi yanlış neyi doğru yaptığımı, yarın neyi daha farklı yapmam gerektiğini düşünmeyi çok seviyorum.

Bugün sizlerle cilt bakım rutinimi paylaşacağım. Eskiden cilt bakım rutinimde doktorların verdiği ilaçlar da dahildi; ancak uzun uğraşlar ve pek çok farklı antibiyotikli krem denemesi sonrası anladım ki doktorların bana verdiği bu ilaçlar/kremler işe yaramıyor. Bu nedenle bu kremleri rutinimden çıkarıp sadece cildimi temiz tutmaya odaklandım.

Herkesin olduğu gibi benim de cilt bakım rutinim sabah ve akşam olmak üzere ikiye ayrılıyor ve haftanın iki günü akşam rutinime ek ürünler ekleniyor.

Sabah:

1) Clinique Yüz Yıkama Jeli (Kuru-Karma)

Sabahları uyandığımda eğer yüzümü çok kuru hissediyorsam yüzüme jel uygulamaktan kaçınıyorum; çünkü her ne kadar kuru ciltler için yüz yıkama jelleri alsam da kullandıktan sonra cildim daha da kuruyor ve hassas cildime sanki eziyet etmişim gibi hissediyorum. Eğer kuru hissettiğim bir sabaha uyandıysam yüzümü sadece su ile yıkayıp toniğe geçiyorum.
Eğer cildimi gerilmiş ve kuru hissetmiyorsam Clinique'in yüz yıkama jelini kullanıyorum. Bu jeli yaklaşık iki senedir kullanıyorum ve kullanmaya başladığımdan beri başka bir jeli rutinime asla sokmadım. Cildi çok iyi temizliyor, içindeki kimyasal maddeler cildi tahriş etmiyor ve cildime en ufak bir kötü etkisini görmedim. Benim hassas cildim bu ürünü çok sevdi.

2) Simple Soothing Skin Tonik veya Nivea Yatıştırıcı Tonik

Simple soothing skin tonik İngiltere'den aldığım ve çok sevdiğim bir ürün. İçinde hiç kimyasal ürün bulunmaması tamamen doğal maddeler kullanmaları sayesinde cildimi hiç yakmadı, gergin cildimi yatıştırdı. Siyah noktalarıma da çok iyi geldiği için bu ürünü çok uzun süre kullandım ancak maalesef bitti. İngiltere'ye yeniden gittiğimde mutlaka tekrar alacağım, siz de giden arkadaşınız varsa isteyin bence.
                                               
Ben de yeni bir toniğe ihtiyacım olduğu için Gratis'den Nivea'nın yatıştırıcı toniğini aldım. Gratis ve Watsonslarda güvenilir ve kimyasal madde içermeyen tonik bulmakta çok zorlanıyorum o yüzden kötünün iyisine razı oluyorum. Nivea yatıştırıcı tonik benim için ilk aldığımda kötünün iyisi oldu yani. İçinde alkol ve paraben bulundurmaması bu ürünü almamdaki en önemli etken oldu. Eğer cildiniz hassas ise size de içinde alkol bulunduran tonikler almamanızı öneririm. Siyah noktalarıma hiçbir etkide bulunmasa da cildimi gerçekten yatıştırıyor, gerginliği azaltıyor. Simple'ı yeniden alana kadar tekrar tekrar alacağım bir tonik kendisi.

3) LA ROCHE-POSAY Toleriane Nemlendirici

Su bazlı olan bu nemlendirici en az beş senedir kullandığım ve asla başka nemlendirici kullanmamı gerektirmeyen bir ürün. Pul pul döküldüğümde de, cildimi gergin hissettiğimde de hep bu nemlendiriciyi kullandım.  Tek bir sürüm tüm gün yetiyor.
4) Bioderma Photoderm AKN Mat SPF 30

Eğer cildiniz erken kırışsın istemiyorsanız ve güneş lekelerinden korunmak istiyorsanız cildinize yaz-kış güneş kremi sürmeniz çok önemli. Eğer cildiniz akneli ise 30 faktörün üstü daha fazla sivilce çıkarmanıza neden olabilir o yüzden 30 faktör kullanmanız yeterli olacaktır, eğer değil ise ne kadar yüksek koruma o kadar iyi bence o yüzden 50 faktör kullanmanızı öneririm. 
Bu rutin bitince makyajımı yapıyorum ve güne başlamaya hazır oluyorum. :)

AKŞAM: 

1) Garnier Micellar Kusursuz Makyaj Temizleme Suyu

Eve geldiğimde makyajımı önce Garnier'in micellar suyu ile çıkarıyorum. Hem yüz, hem göz, hem de dudak için kullanılabiliyor olması bu ürünün en sevdiğim özelliklerinden biri ve gerçekten çok iyi çıkarıyor. Ne gözümde far kalıyor ne de dudağımda ruj. Yanma, kaşıntı veya kızarıklığa neden olmuyor. Şişesi de 400 ml kullan kullan bitmiyor. 
2) Clinique Yüz Temizleme Jeli (Kuru Karma)

Haftanın iki günü bu ürün ile beraber Body Shoptan aldığım yüz fırçasını kullanıyorum. Jeli cildimde fırça yardımı ile gezdiriyorum böylece hem cildimi daha derinlemesine temizliyorum hem de cildimdeki kan dolaşımını arttırarak parlaklığını arttırıyorum. 
                                       
3) Yves Rocher Kayısı Çekirdeği Özlü Peeling 

Hassas ciltlilerin peeling kullanması normalde tehlikelidir ancak yves rocher'in bu peelingi orta büyüklükte tanecikler içerdiği için cildimi tahriş etmiyor. Aksine kullandıktan sonra cildimin nemli kalmasını sağlıyor ve cildime parlaklık kazandırıyor. Sürümü de çok rahat sanki cildime masaj yapıyormuşum gibi. Yine haftanın iki günü cildime bu peelingi uygulayarak sivilce ve siyah nokta oluşumunu en aza indiriyorum. 

4) Dirty Works Detox Mud Mask

Peelingden sonra haftanın iki günü cildime bu maskeyi 10 dk boyunca uyguluyorum. İçinde bulunan yaban mersini, kil ve kaolin ile cildimin derinlemesine temizliğini, yeniden yapılanmasını, siyah noktalarımın azalmasını sağlayan bu maskeden ben çok memnunum. Cildimin bebek poposu gibi yumuşacık olmasını sağlaması en sevdiğim yönü. Siz de Gratis ve Watsonslarda  bulabilirsiniz. 
5) LA ROCHE-POSAY Toleriane Nemlendirici

Son olarak nemlendirici sürüyorum ve mis gibi bir cilt ile uykuya hazır oluyorum! 

Sizin cilt bakım rutininizde vazgeçemediğiniz ürünler hangileri? Yorumlara yazarsanız çok sevinirim.

Görüşmek üzere :)

Share:

0 yorum